تعمیر آنالایزر هارتمن و براون hartman&braun

تعمیر آنالایزر هارتمن و براون hartman&braun

تعمیر آنالایزر هارتمن و براون hartman&braun – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع آنالایزر در کلینیک تخصصی دیجی برد digi-board صورت می گیرد.

بررسی اجمالی آنالایزر گاز

آنالایزر گاز ابزاری است که برای اندازه گیری ترکیب و غلظت گازها در محیط های مختلف مانند محیط های صنعتی، آزمایشگاه ها، نظارت بر محیط زیست و کاربردهای پزشکی استفاده می شود. این دستگاه ها می توانند گازها را به دو صورت مایع و گاز تجزیه و تحلیل کنند.

آنالایزرهای گاز با استفاده از اصول مختلفی از جمله طیف سنجی مادون قرمز، حسگر های الکترو شیمیایی، سنسور های پارا مغناطیس، هدایت حرارتی و کروماتوگرافی گازی کار می کنند. این روش ها به آنها اجازه می دهد تا گازهای خاص را در یک نمونه مشخص به طور دقیق شناسایی و کمیت کنند .

این نوع Analyzer ها نقش مهمی در حفظ ایمنی، بهینه سازی فرآیندهای صنعتی، اطمینان از کیفیت هوا و نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای برای مطابقت با مقررات زیست محیطی ایفا می کنند. آنها به اشکال قابل حمل، دستی و ثابت عرضه می شوند که نیازهای مختلف در صنایع و کاربرد ها را برآورده می کنند.

معرفی انواع آنالایزر های گازی

آنالایزر های گاز انواع مختلفی دارند و برای اندازه گیری گازهای خاص یا طیف وسیعی از گازها مورد استفاده قرار می گیرند.

در آنالایزرهای اکسیژن ، غلظت اکسیژن در یک مخلوط گازی اندازه گیری می شود که معمولاً در تنظیمات پزشکی، فرآیندهای صنعتی و کنترل احتراق استفاده می شوند،

analyzer دی اکسید کربن غلظت CO2 را در گازها اندازه گیری می کند که در نظارت بر محیط زیست، کاربردهای پزشکی و فرآیندهای صنعتی به کار می روند.

آنالایزرهای احتراق: با تجزیه و تحلیل گازهای خروجی از فرآیندهای احتراق مانند دیگ‌ ها، کوره‌ ها و موتور ها، کارایی احتراق را تعیین کنید. آنها پارامترهایی مانند اکسیژن، مونوکسید کربن (CO)، دی اکسید کربن و گاهی گازهای دیگر را اندازه گیری می کنند.

آنالایزرهای چند گازی: اینها ابزار همه کاره ای هستند که می توانند گازهای مختلف را به طور همزمان اندازه گیری کنند. آنها ممکن است در نظارت بر محیط زیست، ایمنی صنعتی و تشخیص خطر استفاده شوند.

نحوه عملکرد یک آنالایزر گاز gas analyzer

عملکرد یک آنالایزر گاز به نوع و تکنولوژی  آن بستگی دارد. به طور کلی آنالایزرهای گاز نمونه هایی از گاز را از طریق روش های مختلفی مانند قرار دادن مستقیم یک پروب در جریان گاز یا استفاده از پمپ ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

شرح مختصری  از دستگاه آنالایزر SPRECTRUM

دستگاه آنالایزر SPRECTRUM ، جهت اندازه گیری و نمایش طیف فرکانس سیگنال ها استفاده می شود. این یک ابزار حیاتی در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، مخابرات، مهندسی صدا و تجزیه و تحلیل RF (فرکانس رادیویی) است. عملکرد اصلی یک آنالایزر طیف، تجزیه و تحلیل دامنه (قدرت) سیگنال های ورودی در طیف وسیعی از فرکانس ها است. این نوع Analyzer در اندازه‌ های مختلف، از دستگاه‌ های قابل حمل دستی گرفته تا دستگاه‌های رومیزی با قابلیت‌ های پیشرفته وجود دارند. آنها ابزارهای همه کاره برای تجزیه و تحلیل و درک سیگنال ها در محدوده های فرکانس مختلف هستند و در صنایع مختلف برای اهداف عیب یابی، تحقیق و کنترل کیفیت ضروری هستند.

 

مشکلات رایج آنالایزر گازها

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه توسط مرکز کالیبراسیون تایید نشده است

  • دستگاه روشن می شود ولی بالا نمی آید

  • خطایی دارد که رفع نمی گردد

  • یک یا چند پارامتر را درست اندازه نمی گیرد

  • پمپ دستگاه کار نمی کند

  • روی برد سوختگی یا اب خوردگی دارد

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *